Provincie Flevoland

Campagne

Meneer Campagne bedacht en realiseerde, in opdracht van Provincie Flevoland, een campagne waarbij gezocht wordt naar ideeën die de zorg verbeteren. Betere zorg? Mijn idee!

Een commercial/uitlegvideo werd ingezet op regionale TV, videoschermen in gezondheids- en zorgcentra en ziekenhuizen door heel Flevoland. En op de actie-website en diverse social media-kanalen.

 

 

In de gezondheidscentra, ziekenhuizen en Hogescholen werd promotiemateriaal geplaatst bestaand uit display’s met uitvouwbare boekjes op credit-card formaat.

 

Hierin informatie over de wedstrijd, voorbeelden van zorginnovaties en de mogelijkheid om aantekeningen te maken en zo de ideeën te noteren zodra ze tot je komen.

 

Ook werden er posters opgehangen met vertegenwoordigers van de verschillende doelgroepen. Elk met een voorbeeld van een bestaande zorginnovatie ter inspiratie.

 

Op de website www.beterezorgmijnidee.nl kunnen de ideeën worden ingestuurd. Daar verschijnen ze op een prikbord waar men ze een waardering kan geven en kan delen via social media. Ook kan men reageren op ideeën waardoor het idee kan groeien. Daarnaast is er een inspiratie-pagina met de voorbeelden van enkele zorginnovaties.

 

Verder zijn er banners op relevante websites….

 

…. en advertenties in diverse regionale bladen.

 

Bij de tweede editie van de campagne (2013/2014) werd het BZMI-Promotieteam ingezet. Bij diverse zorginstellingen, scholen en winkelcentra in de zes gemeenten in Flevoland, werden de mensen geïnformeerd over de wedstrijd, er werden boekjes uitgedeeld en mesen konden op de foto met een wolkbord, die werd geplaatst op social media. Die kon vanaf daar weer gedeeld worden. Ook werden de geplaatste ideeën gevisualiseerd d.m.v door de titel in een wolkje, met een directe link het geplaatste idee op de website.

 

Het Promotieteam in actie (concept en filmpje Meneer Campagne)

 

Uit de 168 ingezonden ideeën werden negen finalisten gekozen. Zij kregen gedurende een week een workshop waarin zij hun idee konden aanscherpen en versterken. Daarna pitchten zij hun idee in 1 minuut voor de camera. Aan de hand van deze film koos de jury de 3 uiteindelijke winnaars.

Hier het verslag van de workshop en de 9 pitches, gefilmd door Meneer Campagne.

 

Tot slot was er een feestelijke prijsuitreiking waarin de 3 winnaars bekend werden gemaakt en de geldprijs overhandigd kregen door gedeputeerde Jaap Lodders. Hier het verslag gefilmd door Meneer Campagne.

 

 

Terug